Är du nyinflyttad?
Vi hjälper dig med dina frågor och funderingar!
Vi hoppas att du ska trivas i ditt nya hem men vi vet att det kan ta ett tag att boa in sig. Vi har listat några av de vanligaste frågorna som vi hoppas ska hjälpa dig landa i ditt nya hem.
För övriga frågor kan du alltid maila kund- och säljansvarig på bostadsratt@stena.com eller fråga dina nya grannar.
Välkommen!
Hur gör jag en serviceanmälan?
- Du kan logga in på Mina Sidor på stenafastigheter.se eller ringa in ditt ärende på 0771 40 50 50. Tänk på att det kan tillkomma kostnader om det inte är ett garantiärende.
Vad är ett garantiärende?
- Ett garantifel är ett byggfel eller ett konstruktionsfel som ska åtgärdas av entreprenören som byggt fastigheten. Sättningssprickor är vanligt och uppkommer i nya fastigheter. Dessa åtgärdas cirka 2 år efter tillträdet när huset satt sig ordentligt.
Vart vänder jag mig om jag har en fråga om min avgift?
- Hem och Fastighet är din ekonomiska förvaltare och dit vänder du dig när du har frågor om din avgift. Maila dem på medlem@hemochfastighet.se
Vart vänder jag mig om jag har en fråga om min parkering?
- Hem och Fastighet är din ekonomiska förvaltare och dit vänder du dig när du har frågor om din parkering. Maila dem på parkering@hemochfastighet.se
Vart vänder jag mig om jag har en allmän fråga?
- Du är alltid välkommen att kontakta din kund- och säljansvarig på bostadsratt@stena.com om du har några frågor.
När lämnar Stena Fastigheter över föreningen till oss medlemmar?
- Inom 1 år efter tillträdet hålls en årsstämma där vi utser den nya styrelsen i din förening. Är du intresserad av att sitta med i styrelsen? Maila ditt intresse till bostadsratt@stena.com